مدیریت سیاسی از دیدگاه خواجه نصیرالدین طوسی
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تهران
- نویسنده حسین رمضانی خرد مردی
- استاد راهنما علیرضا صدرا احمد دوست محمدی
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1380
چکیده
فصل اول ، به بررسی مبادی مدیریت سیاسی از دیدگاه خواجه نصیرالدین طوسی پرداخته است. در فصل دوم بنیانهای مدیریت سیاسی از دیدگاه ایشان بررسی شده است. در فصل سوم ساز و کارها با چگونگی مدیریت سیاسی از دیدگاه خواجه بررسی شده است . در نهایت با بحث اداره ، کارگزاری سیاسی را باتاکید بر مردمداری ، التزام به قوانین و راهبرد سیاستها در قالب مدیریت سیاسی عنوان کرده است.
منابع مشابه
الگوی رشد اخلاقی از دیدگاه خواجه نصیرالدین طوسی
در این جستار، تلاش میشود الگوی رشد اخلاقی از دیدگاه خواجه نصیرالدین طوسی بازطراحی شود. این مقاله بر آن است که با تأکید بر امکان تحول اخلاقی، و معنایابی واژۀ رشد در آثار خواجه نصیرالدین، از طریق تعمیم تعریف استکمال، به مقایسۀ مفهومسازی وی از رشد اخلاقی با انگارۀ روانشناسان رشد بپردازد. تأکید اندیشمندان رشد اخلاقی، تعریف از طریق عوامل اخلاق است. ما پس از تبیین فرایند رشد اخلاقی، ماهیت رشد اخلا...
متن کاملعرفان خواجه نصیرالدین طوسی
یکی از دانشمندان بزرگ اسلامی که در رشته های مختلف علوم متداول صاحب نظر بوده ‘ استاد البشر و عقل حادی عشر خواجه نصیرالدین طوسی – قدس سره – است . این دانشمند والا مقام در منطق و ریاضیات و فلسفه و کلام و هیأت و نجوم و اخلاق و عرفان نظری تألیفات ارزشمندی دارد که وی را در میان مؤلفان و دانشمندان اسلامی ممتاز ساخته است . باوجود این خواجه در زمینه های عملی همچون سیر و سلوک و تخلق به اخلاق و ملکات عالی...
متن کاملنظریهی "عدالت سیاسی" در آرای خواجه نصیرالدین طوسی
پژوهش حاضر در پی ارائهی "نظریه عدالت سیاسی" در اندیشهی سیاسی خواجه نصیرالدین طوسی است و این مهم را در قالب روش تحلیل گفتمان بررسی خواهد کرد. خواجه نصیر در ساماندهی این مسأله براساس اصول مذهب شیعه - بهویژه "عدالت" و "امامت" - پیش رفته و برمبنای عدل الهی در نظام تشریع و قاعدهی لطف، به امام یا رئیس اول مدینه مشروعیت داده و او را عامل جاریشدن عدالت سیاسی و اجتماعی محسوب کرده است. بدینترتیب "ا...
متن کاملگسترۀ عصمت انبیا از دیدگاه خواجه نصیرالدین طوسی
خواجه طوسی در مرحلۀ عصمت انبیا به اعتبار بُعد نظری، معتقد است که پیامبر در دریافت، حفظ و انتقال وحی کاملاً معصوم است و هیچ گونه خطایی نه سهواً و نه عمداً از او صادر نمی شود اما به اعتبار بُعد عملی، معتقد است که عصمت شامل قبل از بعثت و بعد از بعثت، گناهان کبیره و صغیره، عمدی و سهوی، نفرت آور و غیرنفرت آور و حتی داوری در منازعات، تشخیص موضوعات احکام دینی، مسائل اجتماعی و تشخیص مصالح و مفاسد امور و مس...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تهران
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023